Przedsięwzięcie MŚP pod nazwą: „Dywersyfikacja oferty firmy Austeria Stępień Sp.j. poprzez
utworzenie nowej bazy noclegowej w miejscowości Makowiec pod Radomiem”
Przedsięwzięcie MŚP realizowane w ramach zwiększania konkurencyjności gospodarki i
wspierania przedsiębiorstw, w oparciu o umowę nr KPOD.01.03-IW.01-8958/24, w ramach
inwestycji A1.2.1 Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje
pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności w ramach Krajowego Planu
Odbudowy i Zwiększania Odporności (planu rozwojowego), współfinansowanego ze środków
Unii Europejskiej i Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Cel Przedsięwzięcia MŚP:
Celem niniejszego projektu jest dywersyfikacja działalności oferty firmy Austeria Stępień Sp.j.
poprzez uruchomienie nowej turystycznej usługi noclegowej na terenie gminy Skaryszew w
miejscowości Makowiec w województwie mazowieckim.
Działania zaplanowane w ramach przedsięwzięcia obejmują 3 kluczowe komponenty, które
razem utworzą kompleksowy plan zwiększający konkurencyjność i stabilność firmy:
- Komponent inwestycyjny
- Komponent usług doradczych o charakterze rozwojowym
- Komponent szkoleniowy
Zadania realizowane w ramach Przedsięwzięcia MŚP:
W ramach przedsięwzięcia zakłada się realizację 5 zadań.
- Inwestycja w skład której wchodzi:
- wylanie betonowych fundamentów,
- kompleksowa budowa dwóch domków do 35m2 każdy, w stanie surowym zamkniętym,
- wykonanie przyłączy elektrycznych,
- wykonanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych,
- posadowienie altany grillowej,
- posadowienie toalety modułowo-kontenerowej,
- zagospodarowanie powierzchni kostką brukową, doprowadzając ścieżki i tereny rekreacyjne do domków.
-
Zielona transformacja: zakup i montaż paneli fotowoltaicznych o mocy do 50kWp.
Instalacja zapewni niezależne źródło energii dla dwóch domków turystycznych, wiaty
grillowej i toalety kontenerowej, co zwiększy komfort użytkowników oraz atrakcyjność
oferty. Ponadto, wykorzystanie energii odnawialnej przyczyni się do redukcji emisji
CO2, co jest zgodne z europejskimi celami ekologicznymi. Dodatkowo inwestycja ta
pozwoli na obniżenie kosztów eksploatacyjnych, co wpływa pozytywnie na
rentowność projektu.
-
Szkolenie pracowników: poszerzenie kompetencji w branży sprzedaży usług
turystycznych i kluczowej roli recepcji. W programie: rola recepcji w funkcjonowaniu
firmy i standardy w zawodzie, wyzwania i nowe wymagania, nowe trendy w biurach i
biurowcach, organizacja recepcji, organizacja pracy, profesjonalizm w kontakcie
bezpośrednim i telefonicznym z klientem, obsługa klientów i gości w firmie,
zarządzanie informacją (e-maile, przekazywanie informacji, dyskrecja) ochrona
danych osobowych (RODO), dostęp do informacji, katalog „trudnych klientów" i
sposoby postępowania, wizerunek recepcjonistki. Realizacja zadania zapewnia
najwyższą jakość obsługi klienta, co w rezultacie przełoży się na sprawne
zarządzanie przedsięwzięciem i utrzymanie jego potencjału gospodarczego także w
obliczu zachwiań na rynku.
-
Transformacja cyfrowa: zakup oprogramowania zapewniającego automatyzację
procesu zarządzania rezerwacjami oferty noclegowej, kompatybilnego ze stroną www
Beneficjenta. System pozwoli na zwiększenie dostępności do usług, podwyższenie
wydajności i standardu oferty oraz wyeliminowanie ryzyka błędów, co w konsekwencji
zapewni możliwość dywersyfikacji strumienia przychodów i zabezpieczy jego
płynność finansową na wypadek kryzysu w branży.
-
Doradztwo w zakresie budowania strategii sprzedażowej:
- ocena procesów wewnętrznych, w tym: analiza efektywności operacyjnej,
identyfikacja obszarów wymagających optymalizacji,
- analiza zasobów ludzkich, w tym: ocena struktury zatrudnienia, kompetencji
pracowników oraz systemów motywacyjnych,
-
strategia marketingowa, w tym: przegląd działań marketingowych i
identyfikacja nowych możliwości rynkowych,
-
analiza finansowa, w tym: przegląd i ocena stanu finansowego firmy, analiza
przepływów pieniężnych, rentowności oraz struktury kapitału.
Realizacja zadania niezbędna z punktu widzenia planu rozwoju firmy, konieczności
przygotowania się na przyszłe wyzwania rynkowe w branży turystycznej (zapobieganie
ryzykom) oraz rozwijania działalności w miarę postępu gospodarczego..
Wskaźniki przedsięwzięcia MŚP:
Liczba obiektów, w których realizowane będą roboty budowlane – 2
Liczba nabytych wartości niematerialnych i prawnych – 1
Liczba nabytych środków trwałych – 9
Liczba przeprowadzonych szkoleń – 1
Liczba uczestników biorących udział w kształceniu lub szkoleniu innym niż w
zakresie umiejętności cyfrowych – 1
Liczba usług rozwojowych o charakterze doradczym – 1
Liczba przedsiębiorstw przeprowadzających zieloną transformację – 1
Liczba przedsiębiorstw przeprowadzających transformację cyfrową - 1
Całkowita kwota realizacji Przedsięwzięcia MŚP: 737 409,60 zł
Całkowita kwota wsparcia na realizację Przedsięwzięcia MŚP: 539 508,04 zł
Strona Główna